Tomas Pavilionis, vedantysis LNOBT tenoras

Tomas Pavilionis, tenoras

Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras

 

„Scena – tai maksimalaus atsidavimo reikalaujanti vieta“

Tomas Pavilionis, skaičiuojantis pagrindinius tenoro vaidmenis Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre, sulaukiantis pripažinimo Lietuvoje ir užsienyje, dainavęs su pasaulio operos superžvaigždėmis Lawrence Brownlee ir Dmitrij Chvorostovsky, žino savo pasirinkto operos dainininko kelio kainą, nors ir nevadina to auka.

 Keturios savybės, kurių reikia operos solistui 

Pasitikėjimo savimi. Didelio užsispyrimo ir drąsos nebijoti klysti. Taip pat meilės muzikai ir savo klausytojui. Scena, anot Tomo, – tai maksimalaus atsidavimo reikalaujanti vieta. Vardan savo svajonės – dainuoti operoje, kurią Tomas sau ir kitiems įvardijo besimokydamas paskutinėje mokyklos klasėje, jis aukojo ir aukoja daug ką – šventes, laisvą ir nerūpestingą laiką. „Aš labai myliu savo darbą, jis yra mano gyvenimo pašaukimas, todėl nevadinu auka nieko, ką darau vardan jo“, – sako T. Pavilionis.

„Tai puikaus lyrinio balso savininkas. Lietuvoje nėra gausu tenorų ir vienas jų yra Tomas. Šiuo metu teatre tai vienas pagrindinių tenorų“,- teigia LNBOT dirigentas Martynas Staškus.

Pripažinimas ir vertinga patirtis

Keletą metų iš eilės Tomas kviečiamas į Krasnojarsko valstybinį operos teatrą bei dalyvauja tarptautinio festivalio „Operos žvaigždžių paradas“ gala koncerte. Tai yra didelis jo, kaip operos tenoro, pripažinimas.

„Pripažinimas svetur yra labai malonus reiškinys. Žinau, jog tai, ką darau, iš tiesų, pasiekė klausytoją, ir visus gražius žodžius gaunu ne todėl, kad esame draugai ar pažįstami, o todėl, kad publikai iš tiesų patiko mano darbas scenoje“, – pasakoja T.Pavilionis.

Palikti egoizmą

Anot Tomo, geras spektaklis yra tuomet, kai sekasi ne tik jam vienam, tačiau ir kolegoms. „Scenoje negalime būti egoistais, mes turime kurti bendrą produktą. Turime dirbti kaip komanda, nes jeigu kažkam vienam griūna spektaklis, tai retai kada gerai pavyksta ir kitiems. Koncerte – taip pat. Kartu su kolegomis turime susižaisti, susigroti. Kaskart galvoju, kaip nustebinti publiką, kaip koncerto metu sukurti jaukią ir šiltą atmosferą, kad atėję žmonės iš tiesų atsipalaiduotų ir gerai praleistų laiką, padainuotų kartu. Man svarbu, kad publika pajustų šventę ir būtų pakylėti, išsineštų teigiamas emocijas, kurias duoda graži muzika“,- sako tenoras.

Galbūt ši charakterio savybė – bendradarbiavimas – padeda Tomui sukurti tokius sėkmingus vaidmenis kaip naujausias Tebaldo vaidmuo V. Bellini operoje „Montekiai ir Kapulečiai“, rengti koncertus Lietuvoje, dalyvauti tarpautiniuose festivaliuose, dainuoti įvairiuose projektuose ir įrašuose su geriausiais operos atlikėjais. Iš visų ruoštų partijų pati artimiausia Tomo širdžiai yra Gounod „Faustas“. „Nuostabaus grožio muzika“, – trumpai atsako artistas. 

Profesinės svajonės

Kaip ir daugelis operos dainininkų, T. Pavilionis svajoja dainuoti Metropolitan operoje. O jo svajonių rolė šiuo metu – Arturo iš V. Bellini „Puritonų“.

33 metų Tomas Pavilionis operos solisto karjerą pradėjo 2009 metais Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre, dainavo populiariosios klasikos grupėje “elFuego”. Už Nemorino vaidmenį G. Donizetti operoje „Meilės eliksyras“ šiame teatre 2014 m. buvo nominuotas „Auksiniam kryžiui“ ir „Padėkos kaukei“.

Pradėjęs dainuoti Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre, 2015 m. atlikėjas sužibo „Operos vilties“ apdovanojimu ir nuosekliu darbu įrodė, kad iš tiesų yra išsipildanti viltis. Teatre Tomas yra pagrindinis tenoras ir atlieka tenoro partijas žymiosiose italų operose – Alfredo G. Verdi operoje “La Traviata”, Rodolfo G.Puccini “La bohème”, grafo Almavivos G. Rossini operoje “Sevilijos kirpėjas” („Il barbiere di Siviglia“) bei kitus įsimintinus vaidmenis.

Tomas yra laimingas vedęs vyras ir sūnaus Tomuko tėtis. Žmona Gabrielė Lileikaitė-Pavilionė lydi vyrą daugelyje jo muzikinių kelionių, dainuoja kartu ar atlieka pranešėjos vaidmenį.