Riccardo Botta, tenoras

Riccardo Botta
tenoras (Italija)

 

Riccardo Botta – ryškaus charakterio tenoras, nuo Milano „La scala” iki Japonijos ir Kanados.

 

Vokalo pagrindus Riccardo Botta gavo iš savo tėvo Giuseppe Botta, vieno iš gražiausių tenorų balsų, ir mokytojų Giuseppe Taddei bei Enza Ferrari. 1993 m. Botta debiutas “Toti dal Monte” konkurse Trevise atliekant Paolino partiją iš kompozitoriaus D. Cimarosa operos “Il Matrimonio segreto” atnešė jam sėkmę. Ši pergalė atvėrė Riccardo Botta karjeros duris į daugiau nei 50 kitų vaidmenų Europoje ir už vandenyno bendradarbiaujant su žymiais orkestrų dirigentais R. Abbado, Benini, Chung, Dantone, Fasolis, Guingal, Korsten, Jurowski, Muti, Oren, Palumbo, Pidò, Rizzi, Rovaris, Santi ir Zedda. Tai buvo jo startas į Italijos teatrų Romoje, Milane, Venecijoje, Kaljaryje, Parmoje, Turine, Bergame, Bolonijoje, Sienoje ir Palerme scenas, bei į kitų Europos miestų – Lisabonos, Monako, Amsterdamo, Ciuricho, Varšuvos, Dresdeno ir Leipcigo teatrų repertuarus, tai buvo jo skrydis už Atlanto į Toronto operos teatrą.

 

Solistas dėkingas savo talentui ir savo mokytojams už vaidmenis: Nemorino iš “L’elisir d’amore” (Milano La Scala teatras, Amsterdamo Nyderlandų opera, Ciurigo operos teatras, Regio teatras Parmoje, Verdi teatras Trieste, Venecijos teatras “La Fenice”, Montpellier); Ernesto vaidmenį operoje “Don Pasquale” (Donizetti teatras Bergamo mieste, Giglio teatras Lucca mieste, Operos teatras Kaljaryje, Venecijos teatras “La Fenice”), Fenton vaidmenį “Falstaff” (Dresdos Semper opera, Kanados operos kompanija Toronte, Veronos arenos fondas – Filharmonijos teatras). Riccardo Botta taip pat interpretavo “rosininius” herojus, tokius kaip kunigaikščio Almavivos operoje “Il barbiere di Siviglia” (Regio teatras Parmoje, Sao Carlos teatre Lisabonoje, Bolonijos komunaliniame teatre, Stoccardos Stad teatre); Lindoro vaidmenį operoje “L’italiana in Algeri” (Maljorkos festivalis, Palermo Massimo teatras); Don Ramiro rolę operoje “La Cenerentola” (Sienos Rinnovati teatre, Glyndebourne operos teatre); Baldassare herojų operoje “Ciro in Babilonia” (Wildbado Rossini festivalyje); Florville operoje “Il signor Bruschino” (Losannos miesto teatras, Amsterdamo Conzertgebouw), riterio Belfiore operoje “Il Viaggio a Reims” (Varšuvos Liaudies operos teatre, Briuselio teatre “La Monnaie”). Tenoras sėkmingai įkūnijo šiuos mozartiškuosius herojus: don Ottavio “Don Giovanni” ir Tamino operoje “Il Flauto magico” (Palermo Massimo teatre, Cosenza Rendano teatre).

 

Pastarieji tenoro pasirodymai, atnešę didelę sėkmę, buvo Vlaamse operos teatre operoje “Le nozze di Figaro” (Don Basilio), Berlyno “Deutsche Oper” teatro scenoje operoje “I Pagliacci” ir Pesare Rossini operoje “Ermione”. Riccardo Botta sėkmingai debiutavo, atlikdamas Hauptmanną operoje “Wozzeck” ir Alfredą “Die Fledermaus” Šveicarijoje St. Galleno mieste, taip pat savo pasirodymu Rodolfo rolėje “La Bohème” pradžiugino Japonijos Nagasakio operos mylėtojus.

 

R. Botta dirba St.Galleno miesto Operos teatre, kartu su juo šiame teatre diriguoja lietuvis dirigentas Modestas Pitrėnas. Lietuvoje solistas dainavo dviejų dalių Didžiajame Naujųjų metų šventiniame koncerte Utenoje, pasitinkant 2019 metus, grojant kameriniam orkestrui “Modus”, vadovaujamam dirigento Roberto Bliškevičiaus. Koncerte taip pat dainavo Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro dainininkai Dovilė Kazonaitė ir Šarūnas Šapalas.

 

Daugiau apie solistą rasite jo interneto puslapyje: www.riccardobotta.com