Martynas Staškus, dirigentas

Martynas Staškus
dirigentas

Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras

 

 

Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro dirigentas, M. K. Čiurlionio muzikos mokyklos mokytojas maestro Martynas Staškus keldavosi penktą valandą ryto, kad spėtų gauti klasę muzikos mokykloje ir mokytųsi muzikos.

 

Pripažintas Lietuvos ir pasaulio menininkas kryptingai siekė orkestro dirigento darbo. Vos baigęs Lietuvos muzikos akademiją ir įgijęs orkestro ir operos dirigento specialybę, 1995 m. pradėjo dirbti dirigento asistentu Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatre, po metų tapo šio teatro dirigentu, o 1997–1998 m. buvo jo vyriausiasis dirigentas. Maestro repertuare yra daugiau nei 40 operos ir baleto spektaklių.

 

Paklausęs savo kolegos profesoriaus V. Viržonio patarimo, jis registruoja kiekvieną diriguotą spektaklį, kartais įsirašo ir koncertą. Kam? Tiesiog dėl statistikos. Tokie užrašai apie kiekvieną spektaklį praverčia, kai reikia pristatyti savo veiklą. Maestro jau skaičiuoja daugiau kaip tūkstantį sudiriguotų spektaklių, tarp jų – net 170-ąjį „Spragtuką”.

 

M. Staškui diriguojant dainavo pasaulinio garso solistai V. Noreika, I. Milkevičiūtė, V. Juozapaitis, V. Urmana, E. Montvidas, B. Maisuradzė, griežė G. Kremeris, skambino K. Broja, A. Paley’us ir kt. Maestro scena dalinosi su režisieriais Günter Krämer, Monika Wiesler, Detlef Soelter, Anthony Minghella, Gintaras Varnas, Jonas Jurašas, Oskaras Koršunovas, choreografaisKrzysztof Pastor, Viaceslav Okunev, Michael Corder, Boris Eifman.

 

Martynas Staškus dirigavo daugelyje įspūdingų festivalių: Vilniaus fetsivalis, Murten Classics Festival ir kt. Dirbo su orkestrais: Lietuvos valstybiniu simfoniniu, Lietuvos nacionaliniu simfoniniu, Lietuvos kameriniu, Kremerata Baltica, Ankara Opera Symphony, St.Petersburg Music Academy Opera, Trieste Teatro Lirico di Verdi ir kitais. Svečio teisėmis dalyvavo koncertuose Olandijoje, Vokietijoje, Italijoje, Estijoje, Prancūzijoje, Danijoje, Taivanyje, Šveicarijoje, Turkijoje, Švedijoje, Lenkijoje ir kitur.

 

Kiekvieną kartą šis menininkas diriguoja taip tarsi pirmą kartą – uždegdamas visą orkestrą ir be galo žavėdamas publiką.

 

Kokias savybes turi turėti dirigentas?

“Visų pirma, turi būti valingas žmogus, geras orkestro organizatorius, būti išprusęs muzikos prasme, daug studijuoti, daug mokytis, ir ne vien apie meną. Kalbu apie bendrą išprusimą, skonio lavinimą. Dirigentas turi mokėti bendrauti su muzikantais ir atlikėjais betarpiškai. Orkestras ir dirigentas yra akompanuojantys solistui, o solistas turi atskleisti tai, ką jis nori padainuoti, ką jis nori perteikti klausytojams. Man svarbu, kad jis nesirūpintų tuo, kas jam groja ir akompanuoja, kad mes nebūtume klūtis. Dirigento užduotis yra taip sutelkti muzikantus, juos apjungti, kad ryškiausias būtų solistas. Svarbu perteikti klausytojui muziką taip, kad jis suprastų, pagautų muzikos ir solisto emocijas.”

 

Ką jums reiškia mylėti moterį?

“Man meilė yra plati savoka. Gyvenime, mano nuomone, laimingas yra tas žmogus, kuris patiria ne įsimylėjimą, bet tikrą meilės jausmą. Man moters meilė yra paslaptis: jei ta paslaptis išlieka, tai išlieka ir meilė.”

 

Tenoro Tomo Pavilionio nuomonė apie maestro: “Visuomet malonu dirbti su aukščiausio lygio profesionalu, kuris geba kartu „kvėpuoti” su dainininku. Na, o kai dainininkas ir dirigentas puikiai jaučia vienas kitą, tuomet ir gimsta tikroji kūryba, tikroji muzika.”

 

Daugiau apie Martyną Staškų: www.staskus.lt