Donato Ravini, tenoras, sėkmingų klasikinių šou autorius ir meno vadovas

Donato Ravini, meno vadovas ir tenoras

Italija

2015 m. menininkas susipažino su Vigaile Karpavičiūte ir įkvėpė ją kurti klasikinės muzikos koncertus. Jis buvo sėkla, pasėjusi moteryje meilę jam ir meilę klasikinės muzikos grožiui. Nuo tada prasidėjo pastovi dviejų kūrėjų ir organizatorių muzikinė veikla Lietuvoje ir Latvijoje.

Pirmąjį koncertą Vilniaus rotušėje surengti padėjo prabangių itališkų automobilių ženklas Maserati. Akomponavo ir programą kartu ruošė pianistas Linas Dužinskas, koncerto vedėja aktorė Edita Užaitė.

D. Ravini dainuoja, kuria ir pristato publikai klasikines programas. Mokėsi tarptautinėje G.Forzano operinio dainavimo akademijoje pas žymų Italijos baritoną, Maestro ir kino aktorių Lino Puglisi. Stažavosi pas maestro Paolo Silveri ir kitus teatro ir kino mokytojus, tarp kurių yra Nobelio premijos laureatas, dramaturgas, rašytojas, aktorius Dario Fo, kino filmų autorius, rašytojas, autorinio kino teatro Azzuro Scipioni Romoje įkūrėjas ir puoselėtojas Silvano Agosti. Tenoras dainavo ir kūrė koncertuose su Italijos ir užsienio atlikėjais: Carlo Di Cristoforo, Antonio Pergolizzi, Alla Popova, An Sungmin, Ohgeon Yoon bei daugeliu kitų.  Artistas yra italų klasikinio, operos ir neapolietiško dainavimo atlikėjas, jo mokykla ir stilius kilęs iš italų belcanto, kurį perdavė jo mokytojai.

“Skoninga, gražu, prasminga ir nuoširdu. Kuriat tikrus stebuklus.” Laimonas Belickas , UNICREDIT LEASING vadovas. Po koncerto Palangoje 2020 metų liepos mėn. Koncerto meno vadovas ir tenoras D. Ravini.

Lietuvoje Donato dainavo su Lietuvos nacionalinės operos ir baleto teatro artistais maestro Martynu Staškumi, operos primadona Joana Gedmintaite, Kauno valstybinio muzikinio teatro koncertmeistere Rūta Blaškyte, dirigentais Robertu Bliškevičiumi ir Guntars Bernats, solistais Aiste Ruškiene, Aiste Pilibavičiūte, pianistais Aleksandru Vizbaru ir Linu Dužinsku, kvartetu Archi Quartett. Kiekvienais metais vasarą kartu su Vigaile surengia džiaugsmingus aukščiausio meninio lygio pasirodymus Lietuvos pajūrio miestuose ir Renavo dvare prie Mažeikių. Tarptautinė komanda, anot vieno gerbėjo “kelia Lietuvos klasikos koncertų lygį”. Ravini kaip meno vadovas sukuria koncertų programas ir parengia pristatymus, juose įterpdamas reikšmingas žymių rašytojų, filosofų mintis apie meilę.

 

Štai vieno iš D. Ravini kūrinių koncerto “Neapolietiškai andalūziška” pradžia:

 

Pirmasis styginis instrumentas Ispanijoje atkeliauja iš viduramžių, jį atveža arabai. Tai liutnia , arabiškai Qitara, kas reiškia keturios stygos. Šiuolaikinė klasikinė gitara kilo iš baroko gitaros, kuri savo ruožtu yra kilusi iš viduramžių penkių stygų instrumento, vadinamo quinterna Arabai studijuoja, verčia ir įsisavina antikinės Graikijos kultūrą, išplatina ją Ispanijoje, iš kur ji vėliau pasklinda, pradedant viduramžiais po visą Europą. Iki Morų Europoje vienuoliai verčia didžiųjų antikinės Graikijos mąstytojų, filosofų ir poetų kūrinius, tačiau jų tekstai yra ne tiek grandioziniai ir didingi, kiek lieka neprieinami visuomenei uždarose vienuolynų bibliotekose.
Neapolį įkuria antikos graikai, jo statymo laikotarpiu tai buvo Graikijos miestas, toliausiai nutolęs nuo Atėnų, ir net šiandien miesto planas yra toks pats, kokį sukūrė senovės graikai. Neapolis turėjo ilgalaikius ryšius su arabų žmonėmis ir kultūra; taip pat pažino ispanų dominavimą, dvi kultūras, kurios akivaizdžiai padarė įtaką papročiams, kalbai ir neapolietiškai kultūrai. (vertimas V. Karpavičiūtės)