Kuo jūs norėtumėte būti baroko epochoje?

Kuo jūs norėtumėte būti baroko epochoje?

Pirkliu? Peruku pasipuošusiu dvariškiu? Kilmingų ponų pietų ir vakarienių rengėja? Poetu?

 

Ansamblis RAMuzika stebina netikėtomis programomis, kaip ir šia – „Baroko metamorfozės“. Jau pats pavadinimas pašnibžda apie transformaciją – žadamas perėjimas iš baroko į kitus laikmečius. Programa nukels į XVII amžiaus baroko laikotarpį, kai muzikoje, kaip ir kitose meno sferose, kompozitoriai siekė nustebinti publiką įvairiais pagražinimais, puošnumu, didingumu, išryškindami ir padidindami jausmus, pakeldami žmonių kasdienį gyvenimą į dvasinį euforinį lygį. Koncerte susipažinsite su Henry Purcell, Londono kompozitoriaus, karališkos šeimos vargonininko, kūryba. Purcell buvo nepaprastai talentingas kūrėjas, jo muzika įkvėpė žymią XX a. britų roko grupę „The who“. Barokas gimė Italijoje, Romoje, todėl RAMuzikos menininkės pristato kelis italų kompozitorius. Tai Francesco Gasparini, Giovanni Bononcini, Antonio Cesti ir Francesco Durante. Vienas žymiausių baroko epochos kompozitorių italas Antonio Vivaldi.

Įdomu, ar yra kaip nors susiję šie kompozitoriai su Vivaldi? Paieškokime.

 

Francesco Gasparini, būdamas ne tik kompozitorius, bet ir mokytojas, taip pat buvo ir Gailestingumo ligoninės Venecijoje (Pio Ospedale della Pietà) muzikos vadovas, eidamas šias pareigas jis priėmė į darbą 25-erių Antonio Vivaldi dirbti smuiko mokytoju. Genialus sprendimas, padiktuotas širdies ir profesionalaus muziko intuicijos! Kompozitorius Francesco Gasparini, atvykęs iš Romos į Veneciją, taip pat tapo tos pačios Gailestingumo ligoninės choro vadovu, taigi ir Antonio Vivaldi kolega. Beje, Gailestingumo ligoninė Venecijoje buvo vienuolynas, našlaičių prieglauda ir muzikos konservatorija neturtingoms šeimoms, vienišoms mamoms, kurioms vienoms sunku buvo išauginti savo vaikus. Čia daugiausia buvo rašoma muzika, skirta Dievui ir kitiems šventiesiems garbinti. Baroko muzikos kūrėjas Giovanni Bononcini panašus į Vivaldi tuo, kad taip pat griežė smuiku. Nėra žinoma, ar kur nors susitiko jų kūrybiniai keliai, tačiau G. Bononcini susitiko su kitu baroko meistru Georg Friederich Händel. Neabejotina, kad vienaip ar kitaip, artimiau ar tolimiau draugavo ir kiti koncerto programoje sukomponuoti kompozitoriai – J.S. Bach ir G.F. Händel.

 

Baroko puošnumą, manieringumą ir pasididžiavimą atsvers vėlesnių laikotarpių melodijos – Astor Piazzola kūrinys „Ave Maria“, Maurice Ravel bliuzas, amerikiečių džiazo muzikos kompozitoriaus George Gershwin operos „Porgy and Bess“ ištraukos ir kiti kūriniai.

O jūs po koncerto galbūt atrasite, kuo galėjote būti baroko epochoje.

Laukiame jūsų spalio 19 d. šventoje Šv. Pranciškaus Asyžiečio koplyčioje Klaipėdoje. Dėkojame kiekvienam rėmėjui ir svečiui, pirkusiam bilietus, surinktas lėšas pasidalinsime su Šv.Pranciškaus Onkologijos centru ir koplyčia.

 

Foto: Caravaggio paveikslas Il riposo durante la fuga in Egitto – Sustojimas pailsėti bėgant į Egiptą, asociatyvus, baroko laikotarpis